Ordinea de zi - AG 2025
Centrele Locale care au dorit să propună amendamente la Ordinea de Zi au avut opțiunea de a înainta propunerile prin intermediul unui formular de amendamente până în 14 decembrie 2025 inclusiv.
Comisia de validare a amendamentelor este formată din:
- David Căpățînă, Centrul Local Ecaterina Teodoroiu Târgu Jiu, Reprezentant al Tinerilor – membru delegat din partea Consiliului Director
- Mihaela Gîrleanu – membru al Comitetului de Organizare al Adunării Generale
- Sabina Notar, Centrul Local Nord Cluj-Napoca – reprezentant al Centrelor Locale
1. Bugetul ONCR pe anul 2026 – link document
2. Acordarea dreptului de obținere a Personalității Juridice pentru toate structurile locale
În prezent, Centrele Locale care nu au finalizat procesul de înființare a filialelor nu mai dețin un document valabil care să le ateste dreptul de a face acest demers, având în vedere că avizele emise prin HAG 1 / 11.02.2023 și HAG 12 / 21.04.2024 au expirat.
Deși Consiliul Director a emis Decizia Nr. 2020 / 05.07.2025 privind clarificarea aplicabilității continue a avizului emis prin HAG 12 / 21.04.2024, unele autorități și instanțe pot interpreta că doar Adunarea Generală, ca organ suprem al asociației, are competența de a acorda acest drept.
Pentru a evita astfel de blocaje administrative și pentru a permite Centrelor Locale care nu au încă personalitate juridică să finalizeze procesul de constituire a filialelor, se propune ca Adunarea Generală să reconfirme acordarea dreptului de înființare a filialelor, conform deciziilor și cadrului legal deja stabilit.
3. Propuneri de modificare a Regulamentului ONCR
- 3.1. Decizie pentru reglementarea transferurilor între Centre Locale – link propunere;
- Amendament din partea Centrului Local Cabana Scout București la punctul 3.1. – link amendament;
4. Centre Locale – hotărâri privind înființarea de Centre Locale – situație solicitări de înființare
- 4.1. Înființare prin desprindere din alt Centru Local cu Personalitate Juridică: Sfântul Voievod Ștefan cel Mare, București cu desprindere din Orizont, Brașov*
*Subiectul 4.1 a fost inclus pe Ordinea de Zi la solicitarea Centrului Local și nu a fost eliminat niciodată. Acest subiect a primit anterior vot negativ în AG Extraordinară din 27 septembrie 2025. Conform clarificărilor Comisiei de Etică, Disciplină și Statut, repunerea pe Ordinea de Zi a unor propuneri deja votate este posibilă, cu acordul Adunării Generale, și poate fi însoțită de un aviz al Consiliului Director. CEDS recomandă modificarea Statutului pentru a reglementa clar astfel de situații.
Consiliul Director își reafirmă avizul negativ din luna septembrie pentru aceeași solicitare de înființare prin divizare din alt Centrul Local cu Personalitate Juridică a grupului Sfântul Voievod Ștefan cel Mare, București cu desprindere din Orizont, Brașov:
În urma verificărilor efectuate deși respectă toate criteriile administrative necesare ne exprimăm dezacordul cu privire la în modul în care au fost ocolite procedurile și Regulamentul ONCR pentru a face posibilă validarea criteriilor. Cercetașii, membri ai Centrului Local Sfântul Nicolae, București până la finalul lunii august, au fost mutați la Centrul Local Orizont Brașov. Unii dintre ei au fost mutați în săptămânile anterioare de la Centrul Local Sfântul Nicolae București, pentru a evita o decizie negativă a Consiliului acestui Centru Local cu privire la participarea acelor cercetași la Woodbadge și apoi au fost mutați din nou, de la Grupul Candidat Sfântul Apostol Andrei Cluj-Napoca la Centrul Local Orizont Brașov pentru a fi poziționați alături de ceilalți pentru această divizare.
Cererea de desprindere din Centrul Local Orizont Brașov a venit cu mențiunea că e o dorință de a avea Personalitate Juridică și pentru că răspunsul pentru dosarul Centrului Local Sf. Nicolae București de la Judecătorie a fost unul nefavorabil la termenul din 13 august, astfel au ales varianta de a se transfera către Centrul Local Orizont Brașov – acest Centru Local având Personalitate Juridică.
Considerăm că, chiar dacă tehnic este (încă) posibil să fie mutați membrii unui Centru Local sucursală în alt Centrul Local filială pentru a putea face o divizare și a primi direct aviz pentru înființare de Centru Local filială, o astfel de abordare nu corespunde cu valorile organizației și creează un precedent care exploatează mai repede litera regulamentului, fără să respecte spiritul lui.
Considerăm că într-o organizație care se bazează pe încredere și respect reciproc nu ar trebui să ajungem să facem reguli ca să ne păzim de loopholes / posibilitățile de ocolire a regulilor, când sensul lor a fost limpede încă de la început.
Calitatea administrativă de membru într-o structură locală a ONCR trebuie să reflecte apartenența cercetașului la echipa grupului respectiv, și astfel de artificii administrative, în timp ce sunt (încă) regulamentare, minimizează valoarea acestei echivalențe, lucru pe care îl găsim imprudent și neprincipial, și pentru care ne exprimăm dezacordul.
Considerăm că încercarea de a reduce calitatea de membru într-un grup de cercetași la o chestiune pur administrativă este imprudentă și neprincipială, motiv pentru care ne exprimăm dezacordul.
Pentru clarificare, Consiliul Director atestă că grupul îndeplinește toate criteriile Statutare pentru divizare, dar înțelege din atribuția statutară de a se exprima pe subiectul avizării (Art. 31, lit. k) că are datoria de a își exprima propriile convingeri prin acestei solicitări de avizare, nu doar să certifice îndeplinirea unor criterii.
Acest aviz nu obligă Centrele Locale la un vot anume, ci exprimă poziția Consiliului Director pe acest subiect.